oneedirectionnovell

Alla inlägg den 21 september 2013

Av oneedirectionnovell - 21 september 2013 09:20

Like you even care Del 2.

     


Jag vaknade av att någon skrek ner ifrån. Jag satte på mig en stor t-shirt och gick sakta ner för trappan. När jag kom in i köket stod Simon där vid vattenkranen och spolade vatten på fingret. Han hade bränt sig.
"Wow, du väckte mig" sa jag och satte mig på en av bar stolarna vid köksön.
"Jag ursäktar, men det var ändå dags att gå upp" sa han och flinade mot mig.
"På vad brände du dig och hur mycket är klockan" frågade jag sedan och tog ett äpple som låg i frukt skålen på bänken.
"På stekpannan och den är 12 och 43" sa han och tog äpplet från mig och la tillbaka det i skålen eftersom han gjorde frukost. Det var helg och jag skulle med Ellie och Tess ut och shoppa vid 14.00 så jag åt min frukost och gjorde sedan min vanliga morgon rutin, som bestod av, en dusch, tandborstning, platta/locka håret, sminka mig, välja kläder och byta skal på mobilen. Lite onödigt med skal grejen men liksom vem bryr sig? Jag gick ner och satte på mig mina vita höga converse och gick ut till bussen som kom efter circa tre minuter. Ellie klev på efter tre stationer och Tess skulle vi möta vid starbucks.
"Heej" sa Ellie när hon satte sig ner bredvid mig, hon log som ett fån och jag fattade att det hade nått att göra med Daniel.
"Hej, antar att Daniel har sagt något vackert eller nått" sa jag och hon nickade glatt, Daniel är Ellies pojkvän.
"Ja, han gav mig det här" sa hon och visade halsbandet som det stod 'Ellie' på, det var jätte vackert och silvrigt.
Vi klev av och gick mot starbucks, jag älskar london det är verkligen vackert här. Vi var nästan framme när jag fick ett sms, jag tog upp mobilen samtidigt som jag gick och tittade. vem det var ifrån, Simon, jag öppnade messet och läste: Hej gumman, det kommer några killar som kommer bo hos oss i två veckor typ, jag undrar... är det okej?
Jag läste messet igen innan jag svarade: Såklart det e okej, ditt hus ;)
Jag la ner mobilen och tittade upp, vi stod nu utanför starbucks och jag såg Tess sitta lite längre in, jag öppnade dörren och gick och satte mig bredvid henne. Hon åt en macka.
"Heej" sa jag och Ellie i kör och Tess svarade. Vi satt och pratade om allt och inget. Tess och Brandon hade gjort slut. Dom hade varit bästisar sen tredje klass, men dom skulle fortsätta vara bästisar, alla visste ändå att det inte skulle hålla.
"Så ska vi sitta här hela dan eller shoppa" frågade jag och Ellie och Tess tittade på varandra och svarade sedan samtidigt "shoppa". Vi reste oss upp och gick ut på gatan. Jag älskar oxford, ja vi var på oxford street. Vi gick in på massa affärer som t.ex forever 21 och hollister sen gick vi in på fler också. Nu var klockan 16.27 och vi valde att ta en fika. Så vi gick till starbucks igen efter som det var goast och närmast. Jag gick fram till ena kassan och beställde en choklad latte, jag betalade och fick den sedan då jag gick och satte mig i soffan som Tess och Ellie hade tagit. Jag tog en klunk innan jag ställde den på bordet. Vi hade inte så mycket att prata om så jag kan väll lika gärna säga att några killar ska bo hos mig och Simon det brukar intresera Tess.
"Hurrni" sa jag och dom tittade på mig. "Det ska bo några killar hos mig i typ två veckor".
"Va? Men varför har du inte sagt nått" frågade Tess uppspelt.
"Jag fick reda på det när jag och Ellie kom" och mer han jag inte säga innan Tess avbröt mig.
"Är dom snygga? Vad heter dom? Hur gamla är dom? Vilken hårfärg har dom" sa hon snabbt som f*n och jag och Ellie skrattade.
"Jag vet inte, jag vet inte, jag vet inte och jag vet inte" sa jag skrattandes, alla inne på starbucks tittade på oss men orka bry sig vi har kul, har dom aldrig haft det eller? Men iallafall så fortsatte vi snacka om det en stund innan Simon messade att han hämtade upp mig så jag sa hej då till tjejerna och gick iväg till det stället jag och Simon alltid möts på. Jag hoppade in i bilen och satte på bältet. Simon tittade på mina påsar och skrattade.
"Hur mycket kostade det idag då" frågade han och log mot mig.
"Jag vet faktiskt inte" sa jag och log.
När vi kom hem gick vi in och jag slängde in påsarna på mitt rum, sen så gick jag ner och satte mig vid tvn. Jag reste mig upp och gick ut till köket och öppnade först kylen, är det inte så att om man har tråkigt så går man till kylen även om det inte finns något gott? Men aja, det fanns inget gott där så jag öppnade kylen och hittade av förvåning glass, jag tog snabbt ut glassen och satte mig sedan i soffan igen. Det var arrow, jag gillar det. Det är faktiskt bättre än såhär jätte tjejiga serier. Simon kom in i rummet och satte sig i soffan bredvid mig.
"Jag åker och hämtar killarna på flygplatsen, snälla rara Faith kan du städa lite här åt mig" frågade han och tittade på mig.
"Såklart jag kan" sa jag och han gick ut och satte sig i bilen och körde iväg. Jag satte på musik på hög volym och sedan började jag städa. Det gick ganska snabbt och jag satte mig och tittade på tv igen.
__________________________________________________________________________
Jag har sett att några verkar läsa och jag vill säga tack då! Jag är ledsen men jag är ganska seg. Men kommentera gärna vad ni tycker! Men iaf så tack och ni kanske fattar att killarna är one direction och kommer med i nästa del! Bara så ni vet så var det här en vecka senare♥TACK IAF!

Presentation

Jag ee en tjej som velat skriva 1D noveller länge men är rädd för vad folk ska tycka men jag hoppas ni gillar det iaf♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards